فیزیوتراپی نوتوان

مرکز درمان لنفادم و بیماریهای عضلانی اسکلتی و کنترل درد

فیزیوتراپی نوتوان

مرکز درمان لنفادم و بیماریهای عضلانی اسکلتی و کنترل درد

این سایت جهت دسترسی اسان بیماران مبتلا یه لنفادم بدر بیمارن سرطانی و درد و بیماریهای مفاصل و ستون فقرات تهیه و تنظیم شده است

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اگر چه هیچ رژیم درمانی و غذایی خاصی برای جلوگیری یا درمان لنف ادم وجود ندارد با این حال مصرف مواد غذایی خوب و مناسب بخش اساسی کنترل مشکلات ناشی از تاثیر لنف ادم بر روی بدن را تشکیل میدهد.

تغذیه مناسب یعنی مصرف به اندازه غذا که شامل تمام مواد غذایی ضروری و لازم به میزان کافی میباشد که منجر به حفظ وزن در محدوده مناسب میگردد.

تغذیه مناسب

نگه داشتن وزن در محدوده مناسب کلید اساسی درمان میباشد.برای بیماران با اضافه وزن لنف ادم بدتر و شدید تر می شود و درمان را مشکلتر میکند.برای کسانی که در معرض لنف ادم هستند اضافه وزن عامل خطر بالقوه ای برای شروع ورم می باشد.

ارزیابی وزن

براساس یک قاعده و فرمول که به شاخص وزن بدن موسوم است می توان وزن را ارزیابی کرد.

نحوه محاسبه شاخص وزن بدن:

وزن به کیلوگرم

(طول قد به متر)×(طول قد به متر )

 

 

در بزرگسالان چاقی به شاخص بالای 30 اطلاق میشود و چاقی مرگبار بالای 39 است.وزن در این محدوده به عنوان بیماری اطلاق میشود که می تواند موجب مشکلات جدی نظیر دیابت ,مشکلات قلبی ,افزایش فشار خون,سکته مغزی و لنف ادم شود.

موقعی که به وزن مناسب خود پی بردید رسیدن به این وزن و نگه داری آن نیاز به پیروی از یک برنامه کنترل وزن دارد.این برنامه باید برای شخص شما به طور خاص طرح ریزی شده باشد.

این برنامه رژیم غذایی باید شامل اجزا زیر باشد:

ارزیابی کلی:  شامل مواد غذایی لازم برای شما , برنامه ورزشی مناسب , دانستن علت پرخوری شما و دانستن اینکه چگونه میتوان در شما تغییرات لازم را ایجاد کرد, می باشد

آگاهی : از آنچه که شما میخورید ,چه موقع غذا میخورید و چطور میخورید. سعی کنید از آنچه در طول روز میخورید یادداشت بردارید ,در پایان هفته با دیدن لیست متعجب خواهید شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی