فیزیوتراپی نوتوان

مرکز درمان لنفادم و بیماریهای عضلانی اسکلتی و کنترل درد

فیزیوتراپی نوتوان

مرکز درمان لنفادم و بیماریهای عضلانی اسکلتی و کنترل درد

این سایت جهت دسترسی اسان بیماران مبتلا یه لنفادم بدر بیمارن سرطانی و درد و بیماریهای مفاصل و ستون فقرات تهیه و تنظیم شده است

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

لنف



لنف ادم
به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم میشود.لنف ادم اولیه به دلیل اختلال در عملکرد بافتهای لنفاتیک ایجاد می گردد. لنف ادم اولیه ممکن است در بدو تولد ایجاد شود اما در بیشتر اوقات تاخیری است و بدون علت واضحی آغاز میشود.لنف ادم ثانویه شایعتر است و ناشی از جراحی و رادیوتراپی در طی درمان سرطان می باشد.نوع ثانویه ممکن است در اثر آسیب به عروق لنفاوی به علت عفونت ,آسیب ناشی از تصادفات  ... نیز رخ بدهد.

 لنف ادم سه مرحله دارد . در مرحله اول عضو متورم شده و حاوی مایع  دارای پروتئین است و معمولا با بالا بردن عضو ورم کاهش می یابد.اگر این مرحله بدون درمان باقی بماند لنف ادم وارد مرحله دوم شده و به دلیل افزایش بافت همبندی و چربی باعث سخت شدن و تغییرات پوستی و بافتی می شود. مرحله سوم لنف ادم با افزایش شدید حجم عضو ,سخت شدن پوست ,ایجاد هیپرکراتوز و پاپیلوماتوز تظاهر میکند.عفونت به صورت سلولیت و باد سرخ به کرات در مبتلایان به لنف ادم رخ میدهد.عفونت به طور شایعی در بیماران مرحله دوم و سوم لنف ادم دیده می شود و هر بار ابتلا به عفونت باعث بدتر شدن وضعیت و تشدید تورم میشود.



فیزیوتراپی نوتوان
نبش بلوار خیام شمالی 46
پیشگیری،مراقبت و درمان لنفادم اندامها متعاقب برست کانسر ، لنفوم وپرتودرمانی

09154402160
37668619 
37602391
  • مهشاد ادیب نیا